24.09.2025

 img

Семинар дар Литсейи касбии металлургии шаҳри Турсунзода баргузор гардида, намояндагони муассисаҳои давлатӣ ва хусусӣ, ташкилотҳои ғайриҳукуматӣ ва шарикони лоиҳаро барои баррасии имкониятҳои таҳкими ҳамкорӣ миёни соҳаи маориф ва бозори меҳнат ҷамъ овард.

Дар семинар Фарҳод Раҳимӣ - Раиси Кумитаи таҳсилоти ибтидоӣ ва миёнаи касбии назди Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон; Штефан Зиверт - Роҳбари лоиҳаи Иттиҳоди Аврупо; ва намояндаи Ҳокимияти иҷроияи шаҳри Турсунзода иштирок намуданд.

Дар сухани ифтитоҳии худ ҷаноби Раҳимӣ ба аҳамияти таҳкими ҳамкорӣ бо корфармоён барои таъмини мувофиқати таҳсилоти касбӣ-техникӣ ба талаботи бозори меҳнат ишора намуд. 

Ҷаноби Зиверт уҳдадории Иттиҳоди Аврупоро дар самти дастгирии рушди малакаҳо ва татбиқи навоварӣ тавассути моделҳои шарикии давлатӣ-хусусӣ (PPP) таъкид кард.

Дар доираи барнома, гурӯҳи лоиҳаи Иттиҳоди Аврупо ба Литсейи касбии металлургии Турсунзода ва Корхонаи алюминийи Тоҷикистон TALCO ташриф оварда, бо шароит ва имкониятҳои амалисозии омӯзиш дар асоси истеҳсолотро бо намояндагони соҳаи саноат мубодилаи таҷриба намуданд.

 

  • Аз синфхона ба ҷойи кор: Тарғиби омӯзиши амалӣ (Work-Based Learning) дар Тоҷикистон img
  • Аз синфхона ба ҷойи кор: Тарғиби омӯзиши амалӣ (Work-Based Learning) дар Тоҷикистон img
  • Аз синфхона ба ҷойи кор: Тарғиби омӯзиши амалӣ (Work-Based Learning) дар Тоҷикистон img
  • Аз синфхона ба ҷойи кор: Тарғиби омӯзиши амалӣ (Work-Based Learning) дар Тоҷикистон img

Хабарҳои дигар

  •  img
    Оғози омӯзиш барои таҳкими таҳсилоти касбии фарогир Гурӯҳи ТИМК ва Барномаи Дастгирии Буҷет расман оғози даври аввалини омӯзишҳои такмили ихтисосро эълон намуда, ҳадафи он дастгирии ҷорӣ намудани усулҳои муосир ва ба соҳа мувофиқ дар муассисаҳои таҳсилоти ибтидоӣ ва миёнаи касбии Тоҷикистон мебошад. Ин омӯзишҳо бо нишондиҳандаҳои асосии Барномаи дастгирии буҷет ҳамоҳанг буда, ба таъмини таҳсилоти босифат, дастрас ва фарогир нигаронида шудаанд. Ин даври омӯзишҳо се мавзӯи муҳимро дар бар мегирад: • Методологияи истифодаи маводи рақамии модулӣ ва ба салоҳият асосёфта дар раванди таълим • Таҳсилоти касбии дастрас ва фарогир • Методологияи татбиқи барномаҳои модулӣ ва ба салоҳият асосёфта, аз ҷумла барномаҳои кӯтоҳмуддат Аввалин омӯзиш дар Литсейи касбии политехникии шаҳри Хуҷанд баргузор гардида, дар он омӯзгорон, методистон ва инчунин мутахассисони минтақаҳои ҳамсоя иштирок намуданд. Ҳадафи ташаббус — баланд бардоштани малакаҳои касбӣ, татбиқи усулҳои нави таълим ва такмили сифати умумии раванди таълими касбӣ мебошад. Бо фароҳам овардани шароит барои омӯзгорон ҷиҳати истифодаи усулҳои пешрафтаи таълимӣ ва воситаҳои методӣ, Гурӯҳи ТИМК ва Барномаи Дастгирии Буҷет ӯҳдадории худро дар самти дастгирии нерӯи корие, ки барои бозори меҳнати рӯ ба рушд омода аст, идома медиҳад ва таъмини дастрасии баробар ба таҳсилоти касбиро барои тамоми гурӯҳҳои аҳолӣ, аз ҷумла шахсони осебпазир, таъмин менамояд.

    10

    24.10.2025
  •  img
    ИШТИРОК ДАР СЕМИНАРИ МИНТАҚАВӢ ОИД БА МАСЪАЛАҲОИ ИҶТИМОӢ ДАР ШАҲРИ БАНГКОКИ ТАЙЛАНД Рӯзҳои 15-17 октябри соли 2025 дар шаҳри Бангкоки Тайланд аз ҷониби Бонки Осиёии Рушд семинари минтақавӣ оид ба масъалаҳои иҷтимоӣ баргузор гардид, ки дар он намояндагони кишварҳои минтақа, созмонҳои байналмилалӣ, коршиносони соҳаи маориф ва роҳбарони лоиҳаҳои марбут иштирок намуданд.   Ҷумҳурии Тоҷикистонро дар ин чорабинӣ дар баробари се нафари дигар, Абдулмаҷид Бобохон - роҳбари лоиҳаи “Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика (STEM)” намояндагӣ намуд. Ҳадафи асосии ширкат дар семинар мубодилаи таҷриба, муаррифии дастовардҳо ва баррасии роҳҳои беҳтар намудани татбиқи самтҳои иҷтимоӣ дар кишварҳои минтақа буд.   Дар рафти баромади худ, роҳбари лоиҳаи “Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика” ҷанбаҳои муҳим ва таҷрибаи Тоҷикистонро дар татбиқи лоиҳаи мазкур муаррифӣ намуд. Ӯ махсусан ба зарурати интегратсияи унсурҳои иҷтимоӣ дар амалисозии лоиҳа таъкид кард. Ба гуфтаи роҳбари лоиҳа, барои ноил шудан ба натиҷаҳои устувор дар соҳаи таҳсилоти миёна, хусусан омӯзиши фанҳои дақиқ, зарур аст, ки дар баробари таҳкими заминаи моддӣ-техникӣ ва баланд бардоштани савияи касбии омӯзгорон, ба масъалаҳои иҷтимоӣ низ таваҷҷуҳи ҷиддӣ зоҳир намудан зарур аст.   Ҳамзамон, зикр гардид, ки татбиқи лоиҳа бояд бо дарназардошти фарогирии гурӯҳҳои осебпазир, бахусус духтарон дар таҳсилоти фанҳои STEM, баланд бардоштани сатҳи ҳавасмандии хонандагон, таъмини баробарии гендерӣ ва ҷалби ҷомеаву падару модарон ба равандҳои таълимӣ амалӣ гардад.

    85

    20.10.2025
  •  img
    БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” Бо ташаббуси Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон дар доираи амалигардонии лоиҳаи “Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат” дар ҳамкорӣ бо Донишкадаи ҷумҳуриявии такмили ихтисос ва бозомӯзии кормандони соҳаи маориф курси омодасозии тренерони аз рӯйи барномаҳои нави курси такмили ихтисос (дар шакли модулҳо) барои омӯзгорони фанни таърих ва география баргузор гардид.    Зимни маросими ифтитоҳӣ муовини вазири маориф ва илм Музаффарзода Бадриддин ва ректори Донишкада Н.Мирзозода иштирок ва суханронӣ намуданд.   Зимни сухани ифтитоҳӣ муовини вазир аз таваҷҷуҳи бевоситаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон нисбат ба соҳаи маориф ва илм ёдовар шуда, таъкид намуд, ки яке аз омилҳои муҳимми рушди соҳа таҳияи барномаҳои муосири таълимиест, ки навгониҳо ва ниёзҳои омӯзгоронро ба назар мегиранд.   Сипас, ректори Донишкада изҳор дошт, ки ҳадафи асосии таҳияи барномаҳои нави таълимӣ ва ташкили чунин курсҳо - ин рушди салоҳиятҳои калидии омӯзгорони фанҳои таърих ва география дар заминаи методикаи муосири таълим мебошад.    Курс ба такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон тавассути истифодаи усулҳои муосири таълимӣ, технологияҳои инноватсионӣ ва муносибати босалоҳият нигаронида шуда, дар охир иштирокчиён соҳиби шаҳодатномаи хатми курс гардиданд.   Мақсади асосӣ - баланд бардоштани сифати таҳсилот ва фароҳам овардани муҳити муосири таълимӣ мебошад, ки рушди тафаккури интиқодӣ, эҷодкорӣ, ҳамкорӣ, муошират ва дигар салоҳиятҳои 4К+ (тафаккури интиқодӣ, ҳамкорӣ, муошират, эҷодкорӣ ва маҳорати омӯзишро) таъмин мекунад.   Мундариҷаи курс Барномаи омӯзишӣ аз 4 модул иборат аст: 1.  Муносибати салоҳиятнок ва муҳити таълимӣ дар таълими фан 2.  Муҳити физикии таълим ва таҷрибаи омӯзгорон 3.  Таҳияи вазъиятҳои таълимӣ барои рушди салоҳиятҳо 4.  Арзёбии дастовардҳои таълимӣ дар шароити нави таълим Барномаи курс дар маҷмӯъ 48 соати омӯзишӣ-ро дар бар мегирад.   Методҳо ва мазмуни омӯзиш Омӯзиш бо истифодаи усулҳои фаъоли таълим, аз қабили кортҳои омӯзишӣ, кейс-стади, варақаҳои худбаҳодиҳӣ, презентатсияҳо ва маводи тақсимшаванда баргузор гардид. Иштирокчиён имконият доранд порчаҳои дарсӣ таҳия намуда, онҳоро дар муҳити таҳлилӣ ва дастгиркунанда пешниҳод ва муҳокима кунанд.   Дар доираи курс масъалаҳои зерин низ баррасӣ мешаванд: •  таълими фарогир; •  усули STEAM дар таълим; •  арзёбии ташаккулдиҳанда; •  фароҳам овардани муҳити мусоиди таълимӣ; •  мутобиқсозии муҳити физикӣ ба талаботи муосир.   Натиҷаҳои интизоршаванда •  Такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон дар шароити муосир; •  Татбиқи усулҳои интерактивӣ ва муосири таълим; •  Баланд бардоштани сифати таълим ва ангезаи хонандагон; •  Мутобиқсозии муҳити таълимӣ ба талаботи омӯзиши салоҳиятнок; •  Татбиқи принсипҳои таълими фарогир ва STEAM.

    117

    16.10.2025