30.01.2024

 img

30 январи соли 2024 муҳокима дар бораи ворид намудани тағйирот ба Ҳуҷҷати дастури амалии лоиҳа баргузор гардид. Диққати асосии муҳокима ба масъалаҳои марбут ба молия, харид, ҳифзи муҳити зист, иҷтимоӣ ва сохтмон нигаронида шудааст.

  • Ҷаласаи назоратии лоиҳаи «Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат» img
  • Ҷаласаи назоратии лоиҳаи «Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат» img
  • Ҷаласаи назоратии лоиҳаи «Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат» img
  • Ҷаласаи назоратии лоиҳаи «Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат» img
  • Ҷаласаи назоратии лоиҳаи «Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат» img

Хабарҳои дигар

  •  img
    БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” Бо ташаббуси Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон дар доираи амалигардонии лоиҳаи “Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат” дар ҳамкорӣ бо Донишкадаи ҷумҳуриявии такмили ихтисос ва бозомӯзии кормандони соҳаи маориф курси омодасозии тренерони аз рӯйи барномаҳои нави курси такмили ихтисос (дар шакли модулҳо) барои омӯзгорони фанни таърих ва география баргузор гардид.    Зимни маросими ифтитоҳӣ муовини вазири маориф ва илм Музаффарзода Бадриддин ва ректори Донишкада Н.Мирзозода иштирок ва суханронӣ намуданд.   Зимни сухани ифтитоҳӣ муовини вазир аз таваҷҷуҳи бевоситаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон нисбат ба соҳаи маориф ва илм ёдовар шуда, таъкид намуд, ки яке аз омилҳои муҳимми рушди соҳа таҳияи барномаҳои муосири таълимиест, ки навгониҳо ва ниёзҳои омӯзгоронро ба назар мегиранд.   Сипас, ректори Донишкада изҳор дошт, ки ҳадафи асосии таҳияи барномаҳои нави таълимӣ ва ташкили чунин курсҳо - ин рушди салоҳиятҳои калидии омӯзгорони фанҳои таърих ва география дар заминаи методикаи муосири таълим мебошад.    Курс ба такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон тавассути истифодаи усулҳои муосири таълимӣ, технологияҳои инноватсионӣ ва муносибати босалоҳият нигаронида шуда, дар охир иштирокчиён соҳиби шаҳодатномаи хатми курс гардиданд.   Мақсади асосӣ - баланд бардоштани сифати таҳсилот ва фароҳам овардани муҳити муосири таълимӣ мебошад, ки рушди тафаккури интиқодӣ, эҷодкорӣ, ҳамкорӣ, муошират ва дигар салоҳиятҳои 4К+ (тафаккури интиқодӣ, ҳамкорӣ, муошират, эҷодкорӣ ва маҳорати омӯзишро) таъмин мекунад.   Мундариҷаи курс Барномаи омӯзишӣ аз 4 модул иборат аст: 1.  Муносибати салоҳиятнок ва муҳити таълимӣ дар таълими фан 2.  Муҳити физикии таълим ва таҷрибаи омӯзгорон 3.  Таҳияи вазъиятҳои таълимӣ барои рушди салоҳиятҳо 4.  Арзёбии дастовардҳои таълимӣ дар шароити нави таълим Барномаи курс дар маҷмӯъ 48 соати омӯзишӣ-ро дар бар мегирад.   Методҳо ва мазмуни омӯзиш Омӯзиш бо истифодаи усулҳои фаъоли таълим, аз қабили кортҳои омӯзишӣ, кейс-стади, варақаҳои худбаҳодиҳӣ, презентатсияҳо ва маводи тақсимшаванда баргузор гардид. Иштирокчиён имконият доранд порчаҳои дарсӣ таҳия намуда, онҳоро дар муҳити таҳлилӣ ва дастгиркунанда пешниҳод ва муҳокима кунанд.   Дар доираи курс масъалаҳои зерин низ баррасӣ мешаванд: •  таълими фарогир; •  усули STEAM дар таълим; •  арзёбии ташаккулдиҳанда; •  фароҳам овардани муҳити мусоиди таълимӣ; •  мутобиқсозии муҳити физикӣ ба талаботи муосир.   Натиҷаҳои интизоршаванда •  Такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон дар шароити муосир; •  Татбиқи усулҳои интерактивӣ ва муосири таълим; •  Баланд бардоштани сифати таълим ва ангезаи хонандагон; •  Мутобиқсозии муҳити таълимӣ ба талаботи омӯзиши салоҳиятнок; •  Татбиқи принсипҳои таълими фарогир ва STEAM.

    25

    16.10.2025
  •  img
    ЭЪЛОН Бахши ғизои мактабии назди Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон соли 2023 бо дастгирии Барномаи озуқавории ҷаҳонӣ (БОҶ) дар Ҷумҳурии Тоҷикистон таъсис ёфтааст. Ин бахш фаъолияти худро дар асоси Ҳадаф ва вазифаҳои Барномаи давлатии рушди ғизои мактабӣ барои солҳои 2022–2027 ва Стратегияи рушди устувори ғизои мактабӣ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон то соли 2027 ба роҳ монда, ҳамоҳангсозии фаъолиятҳои марбут ба ғизои мактабиро таъмин менамояд. Аз ҷумла, он ҳамкориҳоро миёни Вазорати маориф ва илм ва Барномаи озуқавории ҷаҳонӣ дар раванди гузариш аз амалисозии барномаи ғизои мактабӣ аз ҷониби БОҶ ба Вазорат ба роҳ мемонад.   Пас аз анҷоми давраи гузариш, Бахш ҳамчун маркази асосии ҳамоҳангсозӣ оид ба масъалаҳои ғизои мактабӣ фаъолиятро идома хоҳад дод.   Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон ният дорад, ки ҳайати марказро тавассути таъсиси намояндагиҳо дар вилоятҳо, шаҳрҳо ва ноҳияҳо бо мақсади ҳамоҳангсозӣ ва назорат, мусоидат дар нақшакашӣ, мониторинг ва ҳисоботдиҳӣ, корҳои таблиғотӣ, баланд бардоштани иқтидор ва таъмини гузариши устувори барномаи ғизои мактабӣ васеъ намояд.    Дар ин замина, мутахассисони бахшҳои ғизои мактабӣ дар Вилояти Мухтори Кӯҳистони Бадахшон, дар вилоятҳои Суғд,  Хатлон (минтақаҳои Бохтар ва Кулоб) ва Рашт ба кор ҷалб карда мешаванд.   ВАЗИФАҲО Таҳти назорати бевоситаи Ҳамоҳангсози маркази ғизои мактабӣ ва бо ҳамкории Барномаи Озуқавории Ҷаҳонӣ дар Тоҷикистон, мутахассис вазифаҳои зеринро иҷро мекунад: - Намояндагии Маркази ғизои мактабӣ  дар минтақаҳои вобасташуда, пешниҳод намудани дастурҳо ва ҳамоҳангсозии фаъолиятҳои шахсони масъули шӯъбаҳои маориф. - Дастгирӣ дар татбиқ ва ҳамоҳангсозии фаъолиятҳои Барномаи давлатии рушди ғизои мактабӣ дар сатҳи вилоят. - Дастгирии шӯъбаҳои маориф дар банақшагирӣ ва тарҳрезии ғизодиҳии мактабӣ барои маблағгузорӣ аз буҷети давлат ва ё шарикони рушд, инчунин дарёфти манбаъҳои иловагии маблағгузорӣ. - Барқарорсозии ҳамоҳангӣ ва ҳамкорӣ бо шахсони масъули ғизои мактабӣ дар шаҳру ноҳияҳл, мақомоти маҳаллӣ, шарикони рушд ва дигар ҷонибҳои манфиатдор (сохторҳои тандурустӣ ва ҳифзи иҷтимоии аҳолӣ, кишоварзӣ ва ғ.). - Тақвияти фаъолияти Шӯрои вилоятӣ ва ноҳиявии ғизои мактабӣ бо иштироки мақомотҳои салоҳиятдор ва пайгирии қарорҳои Шӯрои ҳамоҳангсозии байниидоравӣ дар вилоят (минтақа) ва ноҳияҳо. - Дастгирӣ дар таъсис ва тақвияти ҳамоҳангсозии фаъолияти мақомотҳо ва ҷонибҳои манфиатдор барои татбиқи барномаҳо дар сатҳи шаҳру ноҳияҳо ва назорати фаъолияти онҳо бо ҷалби шахсони масъули шӯъбаҳои маориф. - Таъсис додани низоми ғизои мактабӣ, аз ҷумла такмили шароити ошхонаҳо, таҷҳизот, мебели мактабӣ, нигоҳдории маҳсулот, ошхонаи хонандагон, шароити шустани дастҳо, фаъолиятҳои кишоварзӣ ва фаъолияти даромадноки мактабҳо. - Дастгирии мактабҳо дар банақшагирӣ, ташкил ва идоракунии барномаи ғизоӣ, ки аз буҷети давлатӣ, грантҳои шарикони рушд, саҳми волидон ва дигар манбаъҳо маблағгузорӣ мешавад. - Мониторинги мунтазами сифату гуногунии ғизои мактабӣ, аз ҷумла тақвияти фаъолиятҳои рушди кишоварзӣ бо истифодаи заминҳои мактабӣ ва ҳамкорӣ бо хоҷагиҳои деҳқонӣ ва нонпазхонаҳо.  - Таҳия кардани ҳисоботҳо ва фавран гузориш додани ҳолатҳои фавқулода ё фасоду фиреб ба Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон ва дар ҳолати зарурӣ ба шарикони рушд. - Дар ҳолати ошкор намудани мушкилот ё амалҳои ғайриқонунӣ ҳангоми татбиқи барнома, фавран ба сардори шӯъбаи маорифи минтақавӣ ва Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон дар шакли хаттӣ гузориш додан ва пешниҳод намудани роҳи ҳалли он. - Ҷамъоварии маълумот оид ба пешрафти ғизои мактабӣ аз шахсони масъули ноҳияҳо, таҳияи ҳисоботҳои моҳона ва солона бо таҳлили зарурӣ ба Маркази ғизои мактабӣ ва Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон. - Ҷамъоварӣ ва супоридани санадҳои молиявии шахсони масъул барои пардохти хароҷоти нақлиёт ва ё дигар хароҷоти марбут ба Маркази ғизои мактабӣ ва Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон. - Тақвияти иқтидори роҳбарияти мактабҳо ва шахсони масъули шӯъбаҳои маорифи шаҳрҳо ва ноҳияҳои минтақа тавассути ташкили омӯзишҳо ва пешниҳоди машваратҳо оид ба ташкил ва идоракунии ғизои мактабӣ. - Тарғиби ғизои солим дар мактабҳо, маҳаллаҳо ва ҷомеаҳо, аз ҷумла ташкил ва гузаронидани чорабиниҳои оммавӣ оид ба ғизои солим. - Иштирок дар таҳқиқотҳо, баррасиҳо ва арзёбиҳои марбут ба татбиқи ғизои мактабӣ ва  Барномаи давлатии рушди ғизодиҳии мактабӣ. - Иҷрои ҳама гуна вазифаҳои дигар вобаста ба амалисозӣ ва рушди ғизои мактабӣ дар вилоят. ТАЛАБОТҲО Тахассусӣ Маълумоти дараҷаи бакалаврият ё дипломи пурраи маълумоти олӣ оид ба фанҳои гуманитарӣ, иқтисодиёт, молия, идоракунии давлатӣ, фанҳои марбут ба рушд ё дигар соҳаи марбут. Дониши ташрифоти давлати оид ба котиботи расмӣ, маҷлисҳо, ташрифҳо миссияҳо, чорабиниҳо ва гайра ҳатмӣ мебошад. Малакаи қавии муоширати бо шарикони давлатӣ ва шарикони рушд.   Таҷрибаи корӣ Ду соли собиқаи корӣ дар корҳои  тарҳрезӣ ва татбиқи лоиҳа, мониторинг ва арзёбӣ (аз ҷумла идоракунии маълумот) бо сохторҳои давлатӣ ё лоиҳаҳо,ташкилотҳои байналмилалӣ ва маҳаллӣ. Таҷрибаи корӣ дар барнома ва лоиҳаҳои ғизои мактабӣ бартарӣ дорад.   Забондонӣ Дониши хуби забони тоҷикӣ ҳатмист. Донистани забонҳои англисӣ ва русӣ афзалият дорад.   Малакаи кор бо компютер Маҳорати баланди кор бо барномаҳои MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) талаб карда мешавад ва таҷрибаи қавӣ дар идоракунӣ ва таҳлили маълумот зарур аст. Таҷрибаи кор бо барномаҳои таҳлил ва визуализатсияи маълумот (SPSS, STATA, Tableau ва ғайра) бартарӣ дорад.   Номзадҳои соҳибихтисос резюме ва номаи тавсиявии худро бояд ба почтаи электронии zsayora@mail.ru ва dilovarsaydaliev@gmail.com ирсол намоянд. Дар мавзӯи нома ҳатман номи вазифа, ноҳия ва вилоят нишон дода шавад.    Рақами телефон барои гирифтани маълумоти иловагӣ: +992 90014009 (аз соати 8:00 то 17:00).   Мӯҳлати ниҳоии пешниҳоди ҳуҷҷатҳо — 24 октябри  соли 2025 то соати 17:00 (ба вақти Душанбе). 

    456

    08.10.2025
  •  img
    ҶАЛАСАИ ҲАМОҲАНГСОЗӢ БО ШАРИКОНИ РУШД Дар Гурӯҳи идоракунии лоиҳаи “Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика” ҷаласаи ҳамоҳангсозӣ миёни намояндагони Бонки Осиёии Рушд, ЮНИСЕФ ва ЮНЕСКО доир гардид.    Ҷаласаро сармутахассиси раёсати бахши рушди инсонӣ ва иҷтимоии Бонки Осиёии Рушд, роҳбари лоиҳа хонум Шин Лонг оғоз намуда, дар оғоз оид ба мақсад ва муҳтавои лоиҳаи “Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика” ба ҳозирин маълумот дод. Ҳамзамон, вобаста ба фаъолияти банақшагирифташуда ва анҷомёфта дар доираи лоиҳаҳои ЮНИСЕФ ва ЮНЕСКО низ маълумот дода шуд.   Сипас, баррасии нуқтаҳои ҳамкорӣ миёни созмонҳо, хусусан дар самти ҳамгироии таълими тағйирёбии иқлим дар барномаҳои таълимӣ, инкишофи низоми ягонаи таҳсилоти рақамӣ барои омӯзгорон, рақамикунонии соҳаи маориф, татбиқи методологияи таълими салоҳиятнок, таҳияи барнома ва маводҳои таълимӣ, татбиқи барномаҳо дар самти таълими фарогир, ташкили курсҳои омӯзишӣ барои омӯзгорон ва дигар масъалаҳо сурат гирифт.   Барои пешрафти самараноки ин самтҳо, қарор қабул гардид, ки гурӯҳҳои махсуси корӣ оид ба таълими тағйирёбии иқлим ва технологияҳои рақамӣ таҳти роҳбарии Вазорат маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон ташкил карда шаванд. Ҳамчунин, нақшаҳои амалӣ барои баррасии имконияти ҳамгироии лоиҳаи энергетикӣ дар соҳаи маориф ва пайвастшавии намояндагони вазорат ба кор дар платформаҳои таҳсилоти рақамӣ муқаррар гардиданд.   Дар интиҳои ҷаласа қарор қабул гардид, ки байни созмонҳо ҷиҳати татбиқи самарабахши лоиҳаҳо ҳамкории зич ба роҳ монда шуда, ба таври пайваста барои пайгирии ҳамгироии фаъолиятҳо ҷаласаҳои ҳамоҳангсозӣ ташкил карда мешаванд.

    358

    07.10.2025