16.10.2025

 img

Бо ташаббуси Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон дар доираи амалигардонии лоиҳаи “Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат” дар ҳамкорӣ бо Донишкадаи ҷумҳуриявии такмили ихтисос ва бозомӯзии кормандони соҳаи маориф курси омодасозии тренерони аз рӯйи барномаҳои нави курси такмили ихтисос (дар шакли модулҳо) барои омӯзгорони фанни таърих ва география баргузор гардид. 

 

Зимни маросими ифтитоҳӣ муовини вазири маориф ва илм Музаффарзода Бадриддин ва ректори Донишкада Н.Мирзозода иштирок ва суханронӣ намуданд.

 

Зимни сухани ифтитоҳӣ муовини вазир аз таваҷҷуҳи бевоситаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон нисбат ба соҳаи маориф ва илм ёдовар шуда, таъкид намуд, ки яке аз омилҳои муҳимми рушди соҳа таҳияи барномаҳои муосири таълимиест, ки навгониҳо ва ниёзҳои омӯзгоронро ба назар мегиранд.

 

Сипас, ректори Донишкада изҳор дошт, ки ҳадафи асосии таҳияи барномаҳои нави таълимӣ ва ташкили чунин курсҳо - ин рушди салоҳиятҳои калидии омӯзгорони фанҳои таърих ва география дар заминаи методикаи муосири таълим мебошад. 

 

Курс ба такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон тавассути истифодаи усулҳои муосири таълимӣ, технологияҳои инноватсионӣ ва муносибати босалоҳият нигаронида шуда, дар охир иштирокчиён соҳиби шаҳодатномаи хатми курс гардиданд.

 

Мақсади асосӣ - баланд бардоштани сифати таҳсилот ва фароҳам овардани муҳити муосири таълимӣ мебошад, ки рушди тафаккури интиқодӣ, эҷодкорӣ, ҳамкорӣ, муошират ва дигар салоҳиятҳои 4К+ (тафаккури интиқодӣ, ҳамкорӣ, муошират, эҷодкорӣ ва маҳорати омӯзишро) таъмин мекунад.

 

Мундариҷаи курс

Барномаи омӯзишӣ аз 4 модул иборат аст:

1.  Муносибати салоҳиятнок ва муҳити таълимӣ дар таълими фан

2.  Муҳити физикии таълим ва таҷрибаи омӯзгорон

3.  Таҳияи вазъиятҳои таълимӣ барои рушди салоҳиятҳо

4.  Арзёбии дастовардҳои таълимӣ дар шароити нави таълим

Барномаи курс дар маҷмӯъ 48 соати омӯзишӣ-ро дар бар мегирад.

 

Методҳо ва мазмуни омӯзиш

Омӯзиш бо истифодаи усулҳои фаъоли таълим, аз қабили кортҳои омӯзишӣ, кейс-стади, варақаҳои худбаҳодиҳӣ, презентатсияҳо ва маводи тақсимшаванда баргузор гардид. Иштирокчиён имконият доранд порчаҳои дарсӣ таҳия намуда, онҳоро дар муҳити таҳлилӣ ва дастгиркунанда пешниҳод ва муҳокима кунанд.

 

Дар доираи курс масъалаҳои зерин низ баррасӣ мешаванд:

•  таълими фарогир;

•  усули STEAM дар таълим;

•  арзёбии ташаккулдиҳанда;

•  фароҳам овардани муҳити мусоиди таълимӣ;

•  мутобиқсозии муҳити физикӣ ба талаботи муосир.

 

Натиҷаҳои интизоршаванда

•  Такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон дар шароити муосир;

•  Татбиқи усулҳои интерактивӣ ва муосири таълим;

•  Баланд бардоштани сифати таълим ва ангезаи хонандагон;

•  Мутобиқсозии муҳити таълимӣ ба талаботи омӯзиши салоҳиятнок;

•  Татбиқи принсипҳои таълими фарогир ва STEAM.

  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img

Хабарҳои дигар

  •  img
    ИШТИРОКИ НАМОЯНДАГОНИ ЛОИҲАИ STEM ДАР 11-УМИН ФОРУМИ БАЙНАЛМИЛАЛИИ ТАҲСИЛОТ ВА МАҲОРАТҲО Бонки Осиёии Рушд (ADB) дар идораи марказии худ дар шаҳри Манила “11-умин Форуми Байналмилалии таҳсилот ва маҳоратҳо”-ро таҳти шиори рамзии «Нигоҳи нав ба иқтидори сармояи инсонӣ» баргузор менамояд. Ин ҳамоиши бузург, ки ҳамасола таваҷҷуҳи аҳли маориф ва сиёсатмадоронро ба худ ҷалб мекунад, имсол низ ба майдони мубодилаи андешаҳо ва пешниҳодҳои созанда табдил хоҳад ёфт.   Форум намояндагони сатҳи баланд, вазирон, коршиносони байналмилалӣ ва роҳбарони соҳаи маорифро аз кишварҳои гуногуни минтақаи Осиё ва Уқёнуси Ором гирд меорад. Дар меҳвари баҳсҳо масъалаҳои калидии рӯз, аз рақамикунонии низоми таълим ва густариши технологияҳои муосир то маҳоратҳои сабз, устуворӣ ва омодагии наслҳои оянда ба бозори меҳнат қарор хоҳанд гирифт.   Барномаи ҳамоиш роҳи бознигарӣ, таҳким ва ояндасозии низоми таълимиро аз се самти калидӣ, мавзуъҳо, стандартҳо ва зинаҳои таҳсил фаро мегирад. Ин қолаб имкон медиҳад, ки муҳокимаҳoи форум ҳам заминаи назариявӣ ва ҳам дурнамои амалӣ дошта бошанд.   Дар қатори меҳмонон аз дигар давлатҳо, Ҷумҳурии Тоҷикистон низ бо ҳайати корӣ ҳузур дорад. Аз ҷумла, муовини якуми вазири маориф ва илми Ҷумҳуриии Тоҷикистон Ҳошимзода Ҳомид Ҳасан ва менеҷери лоиҳаи «Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика (STEM)» Абдулмаҷид Бобохон дар кори форум ширкат меварзанд. Ҳайати Тоҷикистон ҳозиринро бо таҷрибаи кишвари мо дар таҳкими пойгоҳи инфрасохтории омӯзиши фанҳои дақиқ, такмили маҳорати омӯзгорон ва боло бурдани сатҳи малакаи хонандагон дар доираи ислоҳоти таълимӣ шинос хоҳад кард.   Натиҷаҳои форум барои кишварҳои иштирокчӣ самти тозае дар таҳияи сиёсати таълимӣ ва сармоягузориҳои стратегӣ хоҳад кушод, то низоми маориф тавонад ба талаботи ҷаҳони муосир ва ниёзҳои рӯзмарраи ҷомеа посухи шоиста диҳад.

    90

    03.12.2025
  •  img
    БАРГУЗОРИИ ТРЕНИНГ БО ИШТИРОКИ ШИРКАТҲОИ СОХТМОНӢ 28 ноябри соли 2025 дар толори тренингии Гурӯҳи идоракунии лоиҳаи «Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика» аз ҷониби кормандони лоиҳа марҳилаи дуюми тренинг оид ба коҳиш додани хатарҳои марбут ба истисмори шаҳвонӣ, зӯроварӣ ва озори ҷинсӣ ва вокуниш ба шикоятҳо, ҳифзи иҷтимоӣ, масъалаҳои муҳофизатӣ ва фаъолиятҳои гендерӣ барои ширкатҳои сохтмонии дар раванди тендер ғолибгашта доир гардид.    Тренинг дар доираи бастаи хариди CW01 - сохтмони биноҳои иловагӣ бо озмоишгоҳҳои замонавӣ дар назди муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумии №35 Ваҳдат, №8 Кӯлоб, №3 Муъминобод ва №4 Данғара гузаронида шуд.   Дар тренинги мазкур 13 намоянда аз 2 ширкатҳои сохтмонӣ, аз ҷумла ҶДММ “Дашти Гулҳо”, ҶДММ “Фаридун” ва аз ширкат оид ба тарроҳӣ ва назорати корҳои сохтмонӣ ҶДММ “Мусаввир” иштирок намуданд. Ҳамзамон, дар рафти баргузории тренинг намояндагони раёсати сохтмони асосии назди Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон ва лоиҳаи STEM низ иштирок намуданд.   Тибқи барнома дар тренинг аз ҷониби кормандони масъули лоиҳа ба иштирокчиёни тренинг муаррифиҳо оид ба шарҳи умумии истисмори шаҳвонӣ, зӯроварӣ ва озори ҷинсӣ дар доираи лоиҳаҳои аз ҷониби БОР маблағгузоришуда, шарҳи умумии Нақшаи амали ИШЗОҶ, хатарҳои ИШЗОҶ ва вокуниш ба ИШЗОҶ, таъмини риояи кафолатҳои экологӣ ва иҷтимоии БОР ва фаъолиятҳои гендерӣ ҳангоми татбиқи лоиҳаи STEM ва уҳдадориҳои пудратчиён дар марҳилаи сохтмон пешниҳод карда шуд.   Ҳамзамон, дар чорабинии болозикр намояндаи Бонки Осиёии Рушд низ иштирок ва суханронӣ намуд.

    100

    28.11.2025
  •  img
    ТАҶЛИЛИ РӮЗИ ПАРЧАМИ ДАВЛАТӢ ДАР ДАФТАРИ КОРИИ ГУРӮҲИ ИДОРАКУНИИ ЛОИҲАИ STEM Дар дафтари кории Гурӯҳи идоракунии лоиҳаи “Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика (STEM)” бахшида ба Рӯзи Парчами давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон чорабинии идона баргузор гардид.    Чорабинӣ бо садо додани Суруди миллӣ оғоз шуда, суханони табрикотии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон шунида шуд.    Сипас, чорабиниро роҳбари лоиҳа Абдулмаҷид Бобохон бо сухани табрикӣ идома дода, Парчами давлатии Тоҷикистонро рамзи Истиқлол, ваҳдати миллӣ, худшиносии миллӣ ва шиносномаи давлатдории муосири тоҷикон номид.    Қайд шуд, ки парчам ҳамчун рамзи ягонагӣ ва пешравии миллат моро ба эҳсоси масъулият, меҳнатдӯстӣ ва талош барои рушду пешрафти соҳаҳои гуногун, аз ҷумла, маориф, даъват мекунад.   Дар идомаи ҳамоиш ҳуқуқшиноси лоиҳа Сафарзода Беҳрӯз оид ба таърихи  рамзҳои давлатӣ, аз ҷумла Парчам суханронӣ намуд.    Дар анҷом, кормандон бо аксбардории рамзӣ ва мубодилаи суханони табрикотӣ чорабиниро ҷамъбаст карданд.    Рӯзи Парчами давлатӣ ба ҳайати лоиҳа рӯҳияи тоза бахшида, онҳоро барои идомаи фаъолияти созанда дар роҳи рушди соҳаи маориф ҳидоят намуд.

    202

    24.11.2025